Meritokratin anlamı nedir?
Meritokrasi; Performansa dayalı bir ideolojidir ve herkes için eşit fırsatlar talep eder. Ayrımcılığa karşı çıkar ve ayrımcılığın bireyin yeteneklerine ve çabalarına dayanması gerektiğini savunur. Bu nedenle başarının anahtarı bireyin yeteneğinde, zekasında ve bağlılığında yatar.
Güçlü yönetim ne demek?
Bu yönetim biçiminde, idari güç üstün niteliklere sahip olduğu düşünülen kişiler arasında dağıtılır ve kayırmacılık yoktur. Amaç, özellikle kamu yönetiminde daha yetenekli ve yetenekli kişileri seçmek ve bilgi, başarı ve yetenek ölçütlerine göre hizmet içinde ilerlemelerini ve terfi etmelerini sağlamaktır.
Rölatif ne demek?
Felsefe ve bilimde önemli bir terim olan göreceli kelimesi dilimize Latince’den girmiştir. Kelime mutlak olmayan ve kesin olmayan anlamına gelir. Matematiksel veya bilimsel olarak kanıtlanmamış ve hala hipotez aşamasında olan tüm teoriler göreceli olarak tanımlanır.
Meritokratik yaklaşım nedir?
Meritokrasi, liderlik gücünün yeteneğe ve bireysel üstünlüğe, yani liyakate dayandığı bir yönetim biçimidir. Bu yönetim biçiminde, idari güç üstün niteliklere sahip olduğuna inanılan kişiler arasında paylaşılır. Kayırmacılık yoktur.
Kaç tane yönetim şekli var?
Yale Üniversitesi profesörü Juan José Linz’e göre günümüzde üç ana siyasi sistem türü bulunmaktadır: demokrasiler, totaliter rejimler ve bu ikisinin arasında kalan melez ve otoriter rejimler.
Yönetim türleri nelerdir?
Liderlik tarzlarını iki kategoriye ayırabiliriz: geleneksel yönetim ve liderlik yönetimi. Geleneksel yöneticiler otoriter, demokratik ve insancıldır; liderler otokratik, demokratik, bürokratik, karizmatik, durumsal, etkileşimci, örgütsel, girişimci ve doğal liderler gibi birçok türe ayrılabilir.
Relatif ne demek?
relative – Nişanyan Sözlüğü. Fransızca relatif kelimesinden gelen bir ödünç kelimedir, “başka bir şeye göre, göreceli, göreli”. Bu kelime aynı şeyi ifade eden Latince relativus kelimesinden türemiştir.
Selektif ne demek?
Seçicilik, aşırı akım ve toprak kaçağı koruma cihazında bir arıza olması durumunda cihazın, diğer koruma cihazlarını etkilemeden, kurulum yerindeki arızanın hemen üzerindeki devreyi açması anlamına gelir.
Norm nedir TDK?
Türkçe: Türkçe Dil Kurumu Sözlüğü’nde[1] “kural olarak benimsenen, yerleşik ilke veya hukuki durum, kod” şeklinde ifade edilen Fransızca kökenli (Fra. norme) kavram, Sosyoloji Sözlüğü’nde[2] “kural, yasa, kural” olarak çevrilmiştir.
Liyakat yönetimi nedir?
Liyakat ilkesi; Devlet memurluğuna giriş, hizmet içinde yatay ve dikey ilerleme ve atamaların şeffaf yetkinlik, yetenek, kıdem ve başarı ölçütlerine dayalı olması, her işe uygun yetenekli ve donanımlı kişilerin bulunmasının sağlanması anlamına gelir.
Liyakatın zıttı nedir?
Ancak sadakat ve liyakati tamamen zıt şeyler olarak görüyoruz ve aşk söz konusu olduğunda sadakati, iş söz konusu olduğunda ise liyakati ön planda tutuyoruz. Aşkın dışında, iş dünyasında bu iki kavramı sıklıkla zıt anlamlarda kullanıyoruz, sıklıkla karıştırıyoruz, gerçeği anlamaya ve açıklamaya çalışıyoruz.
Osmanlıda liyakat sistemi nedir?
Maddeye göre liyakat ilkesi, devletin memuriyete giriş, sınıf içi yükselme ve ilerleme ile memuriyete son vermede liyakat sistemini esas alması ve bu sistemin uygulanmasında memurların güvence ve eşit fırsatlara sahip olmasını sağlamasıdır.
Yönetimde güç ne demek?
Güç, yönetim tarafından organizasyon içindeki bireylerin davranışlarını etkilemek ve bu davranışın organizasyonel hedeflere hizmet etmesini sağlamak için kullanılan bir araçtır. Bu çalışma, güç, otorite, organizasyonel güç, organizasyonel güç kaynakları ve organizasyonel güç türlerini tartışmak ve incelemek amacıyla nitel bir araştırmadır.
Etkili yönetim nedir?
Etkili yönetim, bir organizasyonun verimliliğini ve etkinliğini artırmak için olmazsa olmazdır. Etkili yönetim, iş süreçlerini planlama, yürütme ve değerlendirme gibi işlevleri içerir. Yöneticiler, organizasyonun hedeflerini belirler ve bu hedeflere ulaşmak için gereken kaynakları yönetir.
Yönetim şekline ne denir?
Hükümet biçimlerinin sınıflandırılması Devlet hükümet biçimlerinin sınıflandırılması şu şekildedir: Monarşi veya krallık hükümeti. Aristokrasi – Azınlığın iyi yönetimi. Cumhuriyet – Çoğunluğun iyi yönetimi.
Üst yönetim kimlerden oluşur?
Şirketlerde üst düzey yönetim söz konusu olduğunda, şirketin en üst organının genel kurul olduğu varsayılır. Ardından sırasıyla; Yönetim Kurulu, Komiteler, İcra Kurulu, Genel Müdür/Genel Müdür/CEO/Genel Müdür, C-Seviyesi (bir departmandaki en sorumlu kişi)/Genel Müdür Yardımcısı/Müdür gelir.